16.3.2014

פורים עוד כמה שעות לקבלת התורה באהבה י"ד/אדר ב/תשע"ד


 
בס"ד קבלת תורה באהבה פורים     ‏י"ד/אדר ב/תשע"ד

אומר התשובות והנהגות כרך ד סימן קט

 והיינו כיון שבזמן מתן תורה מי שלא קיבל ע"ע התורה מזיק מאד, אף לדורות כן, דמי שאינו מקבל ע"ע התורה בימים אלו מסוכן, ולכן יזהר אדם מאד גם בזה"ז שהקזת דם מסוכן, ואם לא קיבל ע"ע עול תורה בזמן הזה, עלול רוח זו להזיקו, ולכאורה היינו בערב שבועות וכ"ש בשבועות גופא. ומ"מ לא אסרו להקיז דם בכל ג' ימי הגבלה ומטעם שאז שקבלנו ע"ע את התורה, דאי"ז חמור כ"כ שיסתכן.

למדנו מכאן, כל שנה ושנה צריך קבלת התורה מחדש, ואם אינו מקבל יש קטרוג עד שבמקום סכנה מסוכן, וכאמור זוהי הלכה מפורשת בש"ע וכל הפוסקים, ומה נענה אנן, רק נתפלל להקב"ה שיטהר לבבנו שנזכה להיות ראויים לקבלת התורה הקדושה עם תשובה כראוי, וישים חלקנו בתורתו עם אהבתו ויראתו, ונקבל בקרוב פני משיח צדקנו אמן!

 

וכל שכן יש לנו עוד כמה שעות של דעה צלולה לפני שנקיים עד שלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי כדי שנקבל על עצמנו את התורה באהבה לא בגלל אותו זיקא טבוח שיוכל את בשרנו ואת דמנו אם לא נקבל את התורה אלה בגלל שהתורה היא חיינו ואורך ימנו .

ואומרת הגמרא בתלמוד בבלי מסכת שבת דף פח עמוד ב

משלו דברי תורה כנגיד - לומר לך: מה נגיד זה יש בו להמית ולהחיות - אף דברי תורה יש בם להמית ולהחיות. היינו דאמר רבא: למיימינים בה - סמא דחיי, למשמאילים בה - סמא דמותא.

                                                                              

פרוש התורה יכולה להיות סם החיים למי שמבין שהיא העיקר בעולם הזה כלומר מסתכלים בעין  ימין החשובה יותר וסם המוות למי שרואה בה עוד דבר חשוב כמו דברים אחרים ומסתכלים עליה בעין שמאל הפחות חשובה.

ויהי רצון שנקבל את התורה באהבה ביום פורים שאהבת הנס גורמת ,ובמהרה יגיע משיח צדקנו ונוכל לשבת בסעודה פורים של משיח .

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה