17.1.2020

פרשת שמות מה המשמעות של מה שהיה הוא שיהיה בפרשה שלנו ? אין חדש תחת השמש בפרשה שלנו ? מה המשמעות של איבוד הזיכרון של פרעה ? מה סופו של מי שמאבד את הזיכרון של בריאת העולם ? למה עם ישראל הוא איום על פרעה ? איך בא לידי ביטוי איבוד הזיכרון במדינת ישראל ? מה הקשר של אהרון ברק לעמנואל קאנט ? מה הקשר של עמנואל קאנט לפרעה ? האם יש איבוד זיכרון של בורא עולם אצל אנשים דתיים ? לאן נעלמה המדינה היהודית מפרשנות החוק ? האם שומרי המצוות החרדים מאימים על המדינה כמו שעם ישראל איים על פרעה ? איזה כלים השתמש פרעה כנגד עם ישראל ? איזה כלים משתמשים היום כנגד שומרי המצוות ? ‏כ'/טבת/תש"פ

בס"ד
פרשת שמות  מה המשמעות של מה שהיה הוא שיהיה בפרשה שלנו ? אין חדש תחת השמש בפרשה שלנו ? מה המשמעות של איבוד הזיכרון של פרעה ? מה סופו של מי שמאבד את הזיכרון של בריאת העולם ? למה עם ישראל הוא איום על פרעה ? איך בא לידי ביטוי איבוד הזיכרון במדינת ישראל ? מה הקשר של אהרון ברק לעמנואל קאנט ? מה הקשר של עמנואל קאנט לפרעה ? האם יש איבוד זיכרון של בורא עולם אצל אנשים דתיים ? לאן נעלמה  המדינה היהודית מפרשנות החוק ? האם שומרי המצוות  החרדים מאימים על המדינה כמו שעם ישראל איים על פרעה ? איזה כלים השתמש פרעה כנגד עם ישראל ? איזה כלים משתמשים היום כנגד שומרי המצוות  ? ‏כ'/טבת/תש"פ

כאשר התחלתי לקרוא את פרשת שמות שנים מקרא ואחד תרגום פתאום עלה במחשבתי הפסוק

קהלת פרק א

(ט) מַה־שֶּֽׁהָיָה֙ ה֣וּא שֶׁיִּהְיֶ֔ה וּמַה־שֶּׁנַּֽעֲשָׂ֔ה ה֖וּא שֶׁיֵּעָשֶׂ֑ה וְאֵ֥ין כָּל־חָדָ֖שׁ תַּ֥חַת הַשָּֽׁמֶשׁ:

(י) יֵ֥שׁ דָּבָ֛ר שֶׁיֹּאמַ֥ר רְאֵה־זֶ֖ה חָדָ֣שׁ ה֑וּא כְּבָר֙ הָיָ֣ה לְעֹֽלָמִ֔ים אֲשֶׁ֥ר הָיָ֖ה מִלְּפָנֵֽנוּ:

(יא) אֵ֥ין זִכְר֖וֹן לָרִאשֹׁנִ֑ים וְגַ֨ם לָאַחֲרֹנִ֜ים שֶׁיִּהְי֗וּ לֹֽא־יִהְיֶ֤ה לָהֶם֙ זִכָּר֔וֹן עִ֥ם שֶׁיִּהְי֖וּ לָאַחֲרֹנָֽה:

וכותב  רש"י קהלת פרק א פסוק י

(י) יש דבר - בא לידך תחת השמש שיאמר לך האומר עליו ראה זה דבר חדש הוא ואינו חדש שכבר היה בעולמים שעברו לפנינו אלא שאין זכרון לראשונים לכך דומה להיות חדש, וגם לאחרונים שיהיו לאחרינו לא יהיה להם זיכרון בדורות שיהיו לאחרונה להם,

כלומר חסר לאנשים את הזיכרון של ההיסטוריה של כל הדורות ולכן יש דברים שנראים  כחידוש בעולם אבל מי שמתבונן בהיסטוריה של עם ישראל רואה שזה תהליכים  שנובעים  מתוך עקרונות שהיו קיימים בעבר ויהיו קיימים בעתיד ורק צריך להבין טוב את העבר כדי להתבונן  בתהליכים המתרחשים היום בעולם ולהבין לאן הם מובילים .

אומר הפסיקתא זוטרתא (לקח טוב) קהלת פרק א

(יא) אין זכרון לראשונים. אחר שדבר על ישראל שעתיד הקדוש ברוך הוא לחדש ימיהם כימי קדם, [דבר] על הרשעים: אין זכרון לראשונים. ר' יהודה בשם ר' שמעון אומר אין זכרון לאנשי דור אנוש ודור הפלגה ודור המבול: וגם לאחרונים. אלו אנשי סדום ועמורה והמצריים שכלו מן העולם: עד שיהיו לאחרונה. הם שמימות שלמה עד ימות המשיח לא יהיה להם זכרון לאותם הרשעים, עד שיהיו לאחרונה עם ישראל שעתיד הקדוש ברוך הוא להעמידם לאחרונה, כענין שנאמר (איוב יט, כה) ואחרון על עפר יקום.

ופרוש הדברים שמי שאין לו זיכרון של העבר והכוונה זיכרון על בריאת העולם  וזיכרון על מי שברא את העולם הוא בורא עולם בסופו של דבר לא יישאר ממנו זיכרון והוא יעבור מהעולם כאילו לא היה וזה מידה כנגד מידה . ומי שזוכר את בורא עולם ואת התורה שהקב"ה נתן סופו שהוא יישאר בעולם הזה ובעולם הבא .

ואובדן הזיכרון של בריאת העולם מביא את האדם לתחילת הכיליון של עצמו כי האדם מאבד את הזכות שלו להיות בעולם .     

אומרת המשנה מסכת אבות פרק ו

גדולה תורה שהיא נותנת חיים לעושיה בעולם הזה ובעולם הבא שנאמר +משלי ד'+ כי חיים הם למוצאיהם ולכל בשרו מרפא

וכך כתוב בפרשה שלנו פרשת שמות פרק א

(ח) וַיָּ֥קָם מֶֽלֶךְ־חָדָ֖שׁ עַל־מִצְרָ֑יִם אֲשֶׁ֥ר לֹֽא־יָדַ֖ע אֶת־יוֹסֵֽף:

אומר הפסיקתא זוטרתא (לקח טוב) שמות פרשת שמות פרק א סימן ח

אשר לא ידע את יוסף. כמו שלא ידע את יוסף, שהרי יוסף הביא את הכסף ביתה פרעה, וקנה כל אדמת מצרים לפרעה, ותיקן עליהם מס, שנאמר ונתתם חמישית לפרעה (בראשית מז כד), לפיכך כתוב אשר לא ידע את יוסף, כשם שכפר ביוסף, דכתיב אשר לא ידע את יוסף, כך כפר בבורא הכל, שהרי אמר לו יוסף את אשר האלהים עושה הגיד לפרעה (שם מא כה), והוא אמר לא ידעתי את ה', ארורים הם הרשעים, שהם כפויי טובה, שכופרין במי שעשה עמהם טובה:

כלומר תחילת האובדן של מצרים זה אובדן הזיכרון של מי שברא את העולם ואובדן הזיכרון של בורא עולם הוא איבוד הבנת מהותו של האדם ותפקידו בעולם .

ומה קורה היום ? אהרון ברק הכיל על מערכת המשפט את פרשנותו לכבוד האדם וחירותו מתוך הפילוסופיה של עמנואל קאנט : וכך כתוב באתר מדרשת :

"הנחת היסוד של קנט היא שכל בני האדם הם יצורים בעלי תבונה ולפיכך שווים בערכם זה לזה. לכל אדם ערך מוחלט, בלתי מותנה, והוא תכלית לעצמו. תפיסה זאת מנוגדת לתפיסות מוסר דתיות המניחות שמקור המוסר הוא התגלות אלוהית על טבעית. הצו המוחלט ('הצו הקטגורי') נובע מהתבונה שכל בני האדם חולקים . "

וכך כתוב בויקיפדיה על כבוד האדם :

אחד ההוגים שהשפיעו באופן העמוק ביותר על התפתחות תפיסת כבוד האדם הוא הפילוסוף הגרמני עמנואל קאנט. קאנט קבע כי תמיד יש לראות בכל אדם לא רק אמצעי לקידום צרכיו של אדם אחר, אלא גם מטרה עצמאית בעלת ערך מוחלט העומדת בפני עצמה. כלומר: לעולם אין להתייחס לאדם כאילו היה חפץ, אלא תמיד יש לזכור גם את המתחייב מאנושיותו. ציווי זה נתפס עד היום כמבטא באופן הבהיר ביותר את משמעות כבוד האדם.

כלומר תפיסת האדם לפי מעצב של "החוקה " של מדינת ישראל זה אדם שהתנתק מבוראו ,אדם שאבד לו הזיכרון של בריאת העולם והזיכרון של בורא עולם . ממש בדיוק כמו פרעה "אֲשֶׁ֥ר לֹֽא־יָדַ֖ע אֶת־יוֹסֵֽף"

אומנם כתוב בחוק היסוד מדינה יהודית אבל זה רק איזה סיסמה ללא תוכן . סיסמה ריקה לגמרי שאפילו שופט "דתי " כמו אליקים רובינשטיין כותב בפסק דין בו הוא פסל את חוק הגיוס על לומדי התורה

" א. יאוש. אין בפי מלה אחרת באשר לנושא דנא. הגיחוך – חוכא ואיטלולא – שנוצר בגלגולי ה"פינג פונג" בין הרשויות בעניין היורד לשורש השוויון וההגינות האנושית הבסיסית, בעוד אין נפגע לימוד התורה החשוב כל כך כהוא זה, מציב את השאלה אם לצחוק צריך או לבכות בכי תמרורים."

כלומר השופט ה"דתי " משוה את בחורי הישיבה שיושבים ולומדים תורה יומם ולילה שבלימוד שלהם מקיימים את העולם כולו ולולי אותם לומדי התורה העולם לא היה מתקיים לאותם אלו שאיבדו את הזיכרון מי ברא את העולם ולמה הוא ברא את העולם אלו שיושבים בתחנת שידור של הצבא ומשדרים דברים של תיפלות , בשם ערך "השוויון " המדומה  והמוסר הבסיסי ה"שטותי " של עמנואל קאנט .

ועל זה ניתן להגיד כי אין חדש מתחת לשמש כי את  הפילוסופיה הזאת "המציא " פרעה שאמר "עשיתני"  ואומר המלבי"ם ביאור המילות יחזקאל פרק כט פסוק ג

(ג) עשיתני. עשיתי את עצמי:

כלומר אני בראתי את עצמי אני "הקב"ה"  של עצמי ולכן יש לי את החרות להחליט מה שאני רוצה יש לי אוטונומיה כי אני הקב"ה של עצמי "ואף אחד לא יכול להגיד לי מה לחשוב ומה לדבר " כי אם אני הקב"ה בכבודו ובעצמו אז "מי אתה שתגיד לי מה לעשות או להגיד " ולכן יש לי ערך מוחלט כי אני הוא הקב"ה בכבודו ובעצמו . ולכן יש לי זכות לכבוד וזכות לחרות מלאה גם אם אני זה שגורם להחרבת העולם .

חז"ל בתלמוד ירושלמי (וילנא) מסכת חגיגה פרק א לימדו אותנו

גמ' תני ר"ש בן יוחי אם ראית עיירות שנתלשו ממקומן בארץ ישראל דע שלא החזיקו בשכר סופרים ומשנים מה טעמא [ירמי' ט יא] על מה אבדה הארץ נצתה כמדבר מבלי עבר ויאמר ה' על עזבם את תורתי רבי יודן נשייא שלח לרבי חייה ולר' אסי ולר' אמי למיעבור בקירייתא דארעא דישראל למתקנה לון ספרין ומתניינין עלין לחד אתר ולא אשכחון לא ספר ולא מתניין אמרין לון אייתון לן נטורי קרתא אייתון לון סנטורי [דף ו עמוד ב] קרתא אמרון לון אילין אינון נטורי קרתא לית אילין אלא חרובי קרתא

ואומר העלי תמר חגיגה פרק א הלכה ז

אילין אינון נטורי קרתא. השוקדים לבנות העיר ולשמרה בתפארתה לית אינון אלא חרובי קרתא עם כל שקידתם לבנות, דכתיב אם ה' לא יבנה בית שוא עמלו בוניו בו, ואיך ה' יבנה הבית אם אין שם בתי ספר ובתי תלמוד.

ואם לפחות היה איזה בסיס רציונאלי לאותו תבונה וירטואלית שהופכת את האדם לבורא של עצמו הייתי אומר ניחא אבל אין ולא קיים איזה הסבר רציונלי לנקודת המבט הזאת .  

וכאשר עומד מול פרעה עם ששומר את הזיכרון של בורא עולם מול מדינה שבראשה עומד פרעה שמחשיב את עצמו לבורא עולם של עצמו עם ישראל מהוה איום ישיר עליו וכך כתוב בשמות פרק א

(ט) וַיֹּ֖אמֶר אֶל־עַמּ֑וֹ הִנֵּ֗ה עַ֚ם בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל רַ֥ב וְעָצ֖וּם מִמֶּֽנּוּ:

(י) הָ֥בָה נִֽתְחַכְּמָ֖ה ל֑וֹ פֶּן־יִרְבֶּ֗ה וְהָיָ֞ה כִּֽי־תִקְרֶ֤אנָה מִלְחָמָה֙ וְנוֹסַ֤ף גַּם־הוּא֙ עַל־שֹׂ֣נְאֵ֔ינוּ וְנִלְחַם־בָּ֖נוּ וְעָלָ֥ה מִן־הָאָֽרֶץ:

כלומר צריך למצוא פתרון לעם הזה שהוא איום ישיר על קיומי שאני אדם שברא את עצמו .

אומר השכל טוב (בובר) שמות פרשת שמות פרק א סימן י

נתחכמה. בלשון פיוס וענוה, אמר לעמו תנו עצה נתחכמה לו לעם בני ישראל, פן ירבה הגוי הזה, ויהיה יתר עלינו:

ומה קורה היום ? כך אומר נגיד בנק ישראל בחודש האחרון

"אם המגמות הדמוגרפיות הנוכחיות יישמרו, ואם השתתפות החרדים בשוק העבודה תישאר כפי שהיא כיום, תידרש העלאה של כ-16% במסים הישירים (כמו מס הכנסה או מס חברות; א"ו) במונחי 2018 כדי לשמר את היקף גביית המסים בתוצר" - כך אמר הבוקר (שלישי) נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, בוועידה הכלכלית של החברה החרדית בישראל.

"בנק ישראל מזהיר: ההשכלה החסרה של החרדים - סכנה לעתיד המשק

בדו"ח מיוחד מודגשים הפערים בנגישותם של החרדים להשכלה גבוהה, כאשר רק 10% מהם עומדים בדרישות הסף של האוניברסיטאות. מחבר הדו"ח, ד"ר עדי ברנדר: "הבעיה היא לא תמריצים, אלא חוסר רצון בלימוד שנתפס כהשחתת זמן. הבעיה צריכה להיפתר במישור הפוליטי"

ולמה אתם חושבים בנק ישראל דואגים כל כך  ?

בנק ישראל: 42% מהעובדים משתכרים יותר מ־25 אלף שקל

אחרי שבנק ישראל דרש מהבנקים לדווח על התפלגות השכר, הוא חשף את נתוניו שלו, לבקשת כלכליסט. בין היתר מתברר כי רבע מעובדיו נהנים משכר של יותר מ־33 אלף שקל בחודש. בבנק מציינים כי הוצאות השכר יפחתו כשעובדים ותיקים יפרשו

הם דואגים מי בעתיד ישלם את המשכורות המנופחות שלהם . חייבים למצוא פתרון ודחוף. וכמה מרוויח "כבוד" השופט רובינשטיין ? זה שדואג למוסר השוויון ולהגינות הבסיסית ?   87134   אלף שקל לחודש .כלומר אהרון רובינשטיין שווה 16.4  עובדים שמקבלים שכר מינימום . עוד פעם נכתוב מי שדואג למוסר והגינות בסיסית מרוויח כמו 16.4 עובדים בשכר מינימום . היכן השוויון ? איפה כבוד האדם של אותו אדם שמרוויח אחד חלקי 16 מאהרון רובינשטיין ? למה להגינות בסיסית כזו לא דואג "כבוד " השופט רובינשטיין . וכך הוא כותב בפסק דין

"לכך יש להוסיף רכיב משמעותי, והוא הגידול הצפוי באחוז החרדים חייבי הגיוס, שלפי הערכות המועצה הלאומית לכלכלה (14.8.17) יגיע ב-2040 ל-20%, תוך גידול של 77% מן הקיים, הרבה יותר מכל סקטור אחר. ברי כי המדינה תיזקק להגן על עצמה בכל עת, ומשמעות הנתונים היא על פניהם שבלעדי החרדים ייפול נטל גדול בהרבה על המתגייסים. היכן היושר, לצד השכל הישר? לא בשמים היא שהחרדים ייכבדו ליתן כתף, וכפי שביקשתי להדגיש שוב ושוב, מבלי לפגוע כהוא זה בלימוד התורה, ותוך מאמץ לצמצם חששות פגיעה חברתית על-ידי חילון וכדומה ר"ל.

כלומר כבוד "השופט" רובינשטיין דואג לביטחון המדינה  בשנת 2040  אבל היום שהוא מטיל על שאר אזרחי המדינה את הנטל של המשכורת שלו שהיא פי 16.4  ממשכורת מינימום זה כנראה לא מדיר שינה מעיניו על הפגיעה המהותית בשוויון שהמשכורת שלו גורמת . והסכנה של שומרי המוות מהווה דאגה לעודד אנשים

וכך כותב העיתונאי נדב העצני ממש כמו פרעה בזמנו :

"סכנה ממשית למדינה

התמונה הזו מקוממת, אבל היא תהפוך לבלתי נסבלת כאשר ישתנה היחס בין חרדים למי שאינם כאלה. ההערכה היא שהמגזר החרדי מונה כ-700 עד 900 אלף איש. רבים מהם מתקיימים היום מקצבאות ילדים, תמיכות בישיבות ועוד שורה של כספי ממשלה עקיפים. על הרקע הזה, הגידול הדמוגרפי של החרדים חסר תקדים, והוא מגדיל כל העת את אחוזי ההשתמטות מהצבא וממעגל העבודה. על פי תחזיות שונות, בעוד כעשרים שנה ימנו החרדים כשלושה מיליון איש - כשליש עד כחצי מהאוכלוסייה היהודית."

ומה הפתרון לאותו איום ?  כתוב בשמות פרק א

(יא) וַיָּשִׂ֤ימוּ עָלָיו֙ שָׂרֵ֣י מִסִּ֔ים לְמַ֥עַן עַנֹּת֖וֹ בְּסִבְלֹתָ֑ם וַיִּ֜בֶן עָרֵ֤י מִסְכְּנוֹת֙ לְפַרְעֹ֔ה אֶת־פִּתֹ֖ם וְאֶת־ רַעַמְסֵֽס:

ואומר בית הלוי שמות פרק א

וע"כ הבה נתחכמה לו פן ירבה והיה כי תקראנה מלחמה ונוסף גם הוא על שונאינו, כי לבם לא נאמנה את הארץ והם מתנגדים להמדינה בכללה. וזהו שאמר וישימו עליו שרי מסים, דהשרים יעצו ושמו עליהם שרי מסים. כמו זה ראיתי במפרשים שפירשו מה דאיתא בהגדה של פסח, וירעו אותנו המצרים כמו שנאמר הבה נתחכמה, דפירושו וירעו אותנו שפירסמו אותנו לרעים כמו שנאמר הבה נתחכמה ואח"כ ויענונו:

כלומר השיטה של מצרים היא קודם כל להפוך את עם ישראל לרעים מה שנקרא היום דה לגיטימציה ואחר שהופכים את עם ישראל לרעים ניתן לענות אותם .

להלן תוכן המכתב המלא:

1. בתאריך 18.04.2019 ו 31.3.2019 הועברו לטיפולינו פניותיך שבסמך שמסגרתן ציינת מספר התבטאויות שלרון קובי ראש עיריית טבריה שלטענתך מהוות של הסתה לגזענות . על פי סעיף 144ב לחוק העונשין התשל"ז 1977 (להלן החוק 9) וכן עבירה בהתאם לחוק איסור הפלייה במוצרים , בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים. התשס"א 20101

2. כידוע משטרת ישראל היא המופקדת על חקירת עבירות פליליות ומשכך ככל שאתה סבור כי נעברו עבירות פליליות נבקשך לפנות ישירות למשטרת ישראל תוך ציון ההתבטאויות הרלוונטיות.

3. נזכיר כי סעיף 144א לחוק קובע את ההגדרה למנוח "גזענות" ולפיו מדובר ב"רדיפה, השפלה, ביזוי, גילוי איבה , עוינות , או אלימות, או גרימת מדנים כלפי ציבור או חלקים של האוכלוסייה , והכל בשל צבע או השתייכות לגבע או למוצא לאומי אתני.

4. על אף שניתן כמובן להסתייג מחלק מהתבטאויותיו של מר קובי, הרי שהמגזר החרדי אינו עומד בהגדרה הקבועה בסעיף 144א לחוק, שכן הוא אינו נבדל בצבעו, גזעו או מוצאו הלאומי- אתני. . לפיכך , נראה כי יסודות העבירה של ההסתה לגזענות אינם מתקיימים ביחס להתבטאויות אלו.

כלומר אותה התבטאות כנגד ערבי או אתיופי שנחשב לפי החוק לעבירה על החוק אצל חרדי זה מותר כי פרשנות החוק שבכל המקרים כאשר בג"ץ רוצה הוא מוצא לעצמו דרך לשנות אותו לפי רצנו הפעם כאשר זה נוגע לשומרי מצוות אז פתאום לשון החוק "המילונית" מופיעה . ומה עם כבוד האדם וחירותו שמכניס את ערך השוויון לכל פרשנות של חוק כלומר אותו ביטוי  נגד אדם אחד זה הסתה ונגד אדם  אחר זה לגיטימי לחלוטין ?  ברור לחלוטין שפרשנות החוק הולכת עם השקפת העולם של השופטים ואם רוב השופטים רואים בהשקפה דתית סכנה מהותית להשקפת  עולמם הם מנצלים את החוק כדי להשתמש בו להבטיח את האידיאולוגיה שלהם  ובאמת כבוד האדם וחירותו לא ממש מעניין אותם כמושג . מה שמעניין אותו זה כבוד האדם וחירותו של האדם "הנאור " מבית המדרש של פרעה ועמנואל קאנט .וכך אומר ברק:

"כאשר ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית אינם ניתנים ליישוב עם ערכיה כמדינה דמוקרטית, אין מנוס מהכרעה. הכרעה זו צריכה להיעשות לדעתי לפי תפיסותיו של הציבור הנאור בישראל".

 וכך אומר קאנט :

"נאורות היא יציאת האדם מחוסר בגרותו, שהוא עצמו אשם בו. חוסר בגרות הוא אי-יכולתו של האדם להשתמש בשכלו בלי הדרכת הזולת. אשמה בחוסר-בגרות קיימת, אם סיבתו איננה חוסר שכל, אלא חוסר החלטה ואומץ להשתמש בו בלי הדרכת הזולת. Sapere aude! – אזור אומץ להשתמש בשכלך שלך! היא איפוא סיסמת הנאורות.

וכדי שנבין מהותית את המשמעות של צורת החשיבה של הפילוסוף עמנואל קאנט צריך לקרוא ביסודיות את המאמר המבריק של פרופסור זאב בכלר מן האפריורי אל השואה על האידיאולוגיה הנאצית ששאבה את מקור הסמכות שלה מהגותו של עמנואל קאנט . וכך כותב בסוף המאמר מבריק הפרופסור הפילוסוף זאב בכלר :

"לפני שנים רבות הזדמן לי לבקר בבית אחוזה קטן מאבן אפורה בוולסטורפ ליד גרנטהם במחוז לינקולנשר  שבאנגליה. נכנסים אליו דרך דלת צרה ונמוכה, ומשם מטפסים במדרגות צרות לחדרי השינה בקומה השנייה. בחדר שמשמאל, שבו נולד ניוטון ב-1642, נקבעה מעל האח טבלת-אבן, ועליה חקוקות שתי השורות שחיבר אלכסנדר פופ ב- 1734,  שבתרגום חפשי אומרות כך:
הטבע וחוקיו היו שרויים בחשכת הלילה;
ויצו אלהים, יהי ניוטון! – והכול היה אורה.  
לו היה פופ עדיין בחיים חמישים שנה אחרי כן, סביר שהיה מוסיף עוד שורה:
אך אז ציווה השטן, יהי קאנט! – והכול החשיך כבראשונה."
והשלב  השלישי הוא גזירה על הבנים כתוב שמות פרק א

(טו) וַיֹּ֙אמֶר֙ מֶ֣לֶךְ מִצְרַ֔יִם לַֽמְיַלְּדֹ֖ת הָֽעִבְרִיֹּ֑ת אֲשֶׁ֨ר שֵׁ֤ם הָֽאַחַת֙ שִׁפְרָ֔ה וְשֵׁ֥ם הַשֵּׁנִ֖ית פּוּעָֽה:

(טז) וַיֹּ֗אמֶר בְּיַלֶּדְכֶן֙ אֶת־הָֽעִבְרִיּ֔וֹת וּרְאִיתֶ֖ן עַל־הָאָבְנָ֑יִם אִם־בֵּ֥ן הוּא֙ וַהֲמִתֶּ֣ן אֹת֔וֹ וְאִם־בַּ֥ת הִ֖וא וָחָֽיָה:

ואומר האור החיים שמות פרק א פסוק טז

והנה עצה חכמה יעץ פרעה בדבר זה לבל יוכלו עלות מהארץ, והוא כי באמצעות שיהרגו כל זכר ויתרבו הנשים והן האשה טב למיתב טן דו ויתחברו נשי ישראל עם המצריים ויתחתנו בהם ומעתה אין מציאות לעלות מן הארץ כשיהיו לעם אחד. גם יפגימו הנפשות הקדושות בערבוב הנפשות הטמאות ויהיו שם עד עולם ב"מ. ותמצא שאמרו רז"ל (ויק"ר פל"ב) שלא נגאלו ישראל עד שהיו בהם ד' דברים וא' מהם ששמרו עצמם מן העריות, ועל זה מפורש בקבלה (שה"ש ד') גן נעול וגו', ואם היו מתחתנים עם המצריים לא היתה בר מינן תקומה לשונאיהם:

והיום מה קורה ?

היום לא ניתן לעשות את הגזירה של פרעה אבל ניתן בדרכים מתוחכמות לעשות מה שהאור חיים אומר

"רוב מוחלט של העולים שהגיעו לישראל ב-8 השני האחרונות הם אינם יהודים. כך עולה מתוך מענה לבקשת חופש מידע שהגישה עמותת חדו"ש "לחופש דת ושוויון" לרשות האוכלוסין וההגירה.

במהלך שמונה השנים האחרונות עלו לישראל כ-180,000 איש, מתוכם כ-154,000 אינם יהודים ורק כ-25,000 עלו כיהודים. מדובר על כ-85% מכלל העולים שהינם גויים בעוד פחות מ-14% בלבד הינם יהודים. אותם גויים, עלו לישראל במסגרת חוק השבות, שכן בני משפחתם (בני זוג, ילדים ונכדים) הינם יהודים. לאחר עלייתם לארץ, הינם אף זכאים לקבלת אזרחות ישראלית."

כלומר חילון עם ישראל על ידי הבאת עולם זה בעקיפין אותו גזירה של פרעה לנטרל את היהודי המאמין את היהודי שנמצא אצלו הזיכרון מי ברא את העולם ומה תפקידו של האדם בעולמו .

כמו כן שימוש בכלי מיסוי שונים כמו קצבאות ילדים או תקצוב שונה למגזר החרדי הינם כלים שמשמשים כיום בצורה כזו או אחרת להקשות ולהגביל את המגזר החרדי ומצד שני בכלים נוספים כמו הכנסת תכנים שונים ללמוד בבתי הספר והאקדמי לגרום לחילון במגזר הדתי לאומי שלפי מחקרים 50 אחוז ממי שלמד במסגרת ממלכתי דתי נהפך לחילוני .

כלומר אין חדש תחת השמש רק האנשים והכלים השתנו ועד שלא יגיע משיח צדקנו אנחנו נמצאים תמיד במאבק מתמיד  אומר הסדר רב עמרם גאון (הרפנס) סדר פסח

והיא שעמדה לאבותינו ולנו. שלא אחד בלבד עמד עלינו, אלא שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו והקב"ה מצילנו מידם.