13.3.2015

פרשת ויקהל . שני אומנים יאיר גרבוז ויהושע סובול נאמו השבוע . כיצד זה קשור למאמר על אומנים שכתבתי בפרשת תצוה ועל חוסר ההיגיון המוחלט בגישה החילונית ? ‏כ"ב/אדר/תשע"ה






בס"ד


פרשת ויקהל . שני אומנים יאיר גרבוז ויהושע סובול נאמו השבוע . כיצד זה קשור למאמר על אומנים שכתבתי בפרשת תצוה ועל חוסר ההיגיון המוחלט בגישה החילונית  ? נכתב ע"י עוזי אלמגור ‏כ"ב/אדר/תשע"ה


 


יאיר גרבוז  "אומן"  


"ואמרו שהגנבים לוקחי השוחד רק קומץ, והמושחתים הנהנתנים החזירים לא יותר מקומץ. ומחריבי הדמוקרטיה קומץ, והחושבים שדמוקרטיה פירושה עריצות של הרוב - קומץ. מנשקי הקמעות, עובדי האלילים והמשתחווים ומשתטחים על קברי קדושים, רק קומץ."


יהושע סובול  "אומן" 


"מי שמנשק מזוזות זו בעיה שלו ושל משפחתו", אמר סובול בריאיון. "זו לא בעיה של ימין או של שמאל. יש אנשים טיפשים בכל מיני מגזרים"


 


כתבתי על אומן ואומנות בפרשת  תצוה ולא ידעתי כי תוך כמה ימים זה יהיה אקטואלי מתמיד




 


וכתבתי "ובעצם מכאן אתה מבין את "ההיגיון" העומד מאחורי האומנות ללא קשר לקב"ה , או הרצון ליצור יצירה ללא שייכות לתורה או לקב"ה .   אותו אומן אומר בעצם "אני הקב"ה" אני יוצר אני מעצב את העולם אני בורא את היצירה שהיא העולם שלי , ואתה שרוצה לראות את היצירה שלי בעצם מסתכל על יצירה של "הקב"ה"  שזה אני . אתה צריך לרדת לעומק הכוונות שלי  כי אני בורא  את העולם הזה אם תצליח תגיע לעמקות הכוונה שלי ובעצם תוכל לזכות ולהבין את " הקב"ה " שזה אני .  וזה תופעה מוכרת שבו אנשים חושבים את עצמם אלוקים ואפילו מאמינים שהם בראו את עצמם כמו פרעה "


ואכן שני הדוברים הקוראים לעצמם "אומנים"   בעצם אומרים  : אני המוחלט אני יודע מה חכם ומה טיפש מה נכון ומה לא כי בעצם אני הוא הקב"ה אני בראתי את עצמי . אומנם אין הגיון מאחורי מה שאני מאמין כי אני לא יכול להניח באמת  שום בסיס לוגי הגיוני למה שאני מאמין בו .


(ראה מאמר שלי  על היכולת של חילוני להגיד אני חושב, אני מאמין )




אבל היות ואני הקב"ה אני בראתי את העולם  אתם לא יכולים לדרוש ממני להסביר את דברי ולכן אתם שלא חושבים כמוני אתם טיפשים אתם עובדי אלילים . אתם לא מקבלים את זה שאני הקב"ה ולכן אני יכול להוקיע אתכם להשפיל אתכם ולבזות אתכם .


אני החכם אני המבין ,ונכון אני לא חייב להסביר למה אני החכם כי את הקב"ה לא שואלים שאלות . ולכן נותר לכם להעריץ אותי להבין שאני "הקב"ה" . בהתחלה הייתי הרוב אז לא כל כך הפריע לי שאתם קיימים כי "הדמוקרטיה "    שהפכתי אותה לקב"ה כמוני (נכון שזה עבודה זרה בשיתוף ) לאט לאט הופכת לאיום עלי כי אתם כבר לא קומץ אלה מתחילים להיות רוב אז יש לי "קב"ה"  חדש שנקרא "עריצות הרוב"  כי "הקב"ה" "הדמוקרטיה " כבר לא כל כך מתאימה לי ולכן חייבים להיות "ערכי יסוד " שאני יחליט מה הם  ושאותם אתם "צריכים לעבוד "  גם אם הרוב קובע אחרת כי אותם "ערכי יסוד"  זה עשרת הדיברות שנתתי לכם הרי אני "הקב"ה בכבודו ובעצמו "


והמכה בפטיש להבין שבאמת זה מה שעומד מאחורי התשתית הרעיונית  של אמירות אלו  אומר יאיר גרבוז היום ‏כ"ט/אדר/תשע"ה  :


"אף אחד לא יכול לדרוש ממני להתנצל", אומר יאיר גרבוז לנחום ברנע.


 ונפרש את הדברים ברחל בתך הקטנה  : אני הקב"ה ולכן אף אחד לא יכול לדרוש ממני להתנצל


 


 


 




 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה