29.7.2016

פרשת פינחס מה ההבדל בן ארור אתה בבואך וברוך אתה בבואך ? מה התהליך שתינוק עובר ברחם אימו ? למה יש תינוקות שנולדים עם מומים ? מה עושה המכה של המלאך לתינוק ? ‏ט"ז/תמוז/תשע"ו

בס"ד
פרשת פינחס  מה ההבדל בן ארור אתה בבואך וברוך אתה בבואך ? מה התהליך שתינוק עובר ברחם אימו ? למה יש תינוקות שנולדים עם מומים ? מה עושה המכה של המלאך לתינוק ? ‏ט"ז/תמוז/תשע"ו

כך כתבתי שבוע שעבר בפרשת בלק "כתוב בתלמוד בבלי מסכת נדה דף ל עמוד ב

ונר דלוק לו על ראשו וצופה ומביט מסוף העולם ועד סופו, שנאמר בהלו נרו עלי ראשי לאורו אלך חשך. ... ומלמדין אותו כל התורה כולה, שנאמר ויורני ויאמר לי יתמך דברי לבך שמור מצותי וחיה, ואומר בסוד אלוה עלי אהלי.

כלומר כל תינוק בבטן אימו דמותו שלמה  כי  שם השם שורה עליו והשלמות שלו נובעת מלימוד כל התורה כולה על ידי מלאך כמו שהיה במעמד הר סיני שכל עם ישראל בזמן  מעמד הר סיני התרפא מכל המומים שלו . ואז מעשה לא ראוי שלו פוגע בדמותו הרוחנית . הפגימה זה סילוק של שם השם מאותו המקום ולכן לאותו מקום נכנס החושך וזה אותו חושך שנמצא בלבנה שהפגימה בה הביאה את החושך וזה היה כתןצאה מחטא האדם הראשון . הפגם בדמותו הרוחנית של האדם גורמת לשינוי בדמותו הפיזית של האדם כי מה שיש למטה זה ההשתקפות של דמותו של האדם למעלה   "

ושאל הרב מגן הרי אנחנו רואים שיש תינוקות עם מומים ונולדים עם מחלות אז כיצד זה מסתדר עם זה שאותו תינוק לכאורה היה צריך להיות שלם אחרי לימוד כל התורה כולה ?

ועוד קשה על המהלך מה שאומרת הגמרא שהרב הרשלר הפנה אותי למה שכתוב בתלמוד בבלי מסכת בבא מציעא דף קז עמוד א

ברוך אתה בבאך וברוך אתה בצאתך - שתהא יציאתך מן העולם כביאתך לעולם; מה ביאתך לעולם בלא חטא - אף יציאתך מן העולם בלא חטא.

אז אם אין חטא לפי הזוהר אין פגם אז המציאות שאנחנו רואים היא שונה שבו אנחנו רואים ילדים הנולדים עם מומים נולדים .

וכדי להבין את הנושא התורה כותבת בדברים פרק כח

(ו) בָּר֥וּךְ אַתָּ֖ה בְּבֹאֶ֑ךָ וּבָר֥וּךְ אַתָּ֖ה בְּצֵאתֶֽךָ:

אבל התורה בדברים פרק כח

(יט) אָר֥וּר אַתָּ֖ה בְּבֹאֶ֑ךָ וְאָר֥וּר אַתָּ֖ה בְּצֵאתֶֽךָ:

אם בואך זה  זמן הלידה אז יש מצב שאתה ברוך ויש מצב שאתה ארור וזה בטח לא מסתדר עם הזוהר שטוען שפגם ומחלה היא כתוצאה ממעשה שמסלק את שם השם מאותו מקום וניכנס לאותו המקום חושך והחושך גורם לאותם מלאכי חבלה להיכנס וזה הייסורים שבאים על האדם כתוצאה ממחלה . ויש עוד קושיה  כתוב בתהלים פרק נח פסוק ד

זֹ֣רוּ רְשָׁעִ֣ים מֵרָ֑חֶם תָּע֥וּ מִ֝בֶּ֗טֶן דֹּבְרֵ֥י כָזָֽב:

הרי יש רשעים מרחם וכיצד זה מסתדר שתינוק ברחם אימו שלמד את כל התורה כולה הוא רשע הרי כתוב שנר דלוק לו על ראשו וצופה ומביט מסוף העולם ועד סופו  וכיצד תינוק כזה יכול להיות רשע ?

ולדעתי ניתן להסביר את זה וכך כתבתי בפרשת וילך ‏ה'/תשרי/תשע"ו

"לפי המהלך שהבאתי לכל אדם מעם ישראל יש את החלק שלו בתורה והוא צריך להוציא אותו לפועל ובעצם לכתוב אותו . לכל אדם יש את החלק שהשלים בשלמות וזה נכתב על ידו בספר של צדיקים ונחתם ע"י הקב"ה לסימן שהשלים באותו החלק את התפקיד שהקב"ה נתן לו . את מה שלא עשה בשלמות נכתב בספר של בינוניים אבל לא נחתם לעולם עד שיתקן וישלים וייחתם בספר של צדיקים ואת החלק שרשע בו ייחתם בספר רשעים אבל על אף שנחתם יש לאדם את הזדמנות לתקן עד יום הדין הגדול שבו הקב"ה יסתכל בסה"כ הכתיבה של האדם ואז ייחתם גזר הדין הסופי לתחיית המתים או חס וחלילה לדיראון עולם בגיהינום . עד כאן מדובר על 3 הספרים שבו נעשה הדין לעולם הבא אבל מצד שני יש דין של העולם הזה שנכתב בראש השנה ונתחם ביום הכיפורים וזה לכל אדם וזה הדין של העולם הזה"

וכאן צריך להגיד שמה שאדם עשה בשלמות והוא נחתם לעולם הבא אותו חלק יהיה חלק שלם ואם יבוא בגלגול כדי לתקן את שאר הדברים אותו חלק שהוא שלם בו יהיה שלם גם בגלגול . אותו חלק שהאדם פשע בו "בשלמות " כלומר נחתם עליו על אותו הדבר שהוא רשע גמור באותו הדבר המיתה שלו לא מכפרת על דבר כזה כי הוא נחתם ע"י הקב"ה באותו החטא כרשע בספר המתים לעולם הבא . הדרך היחידה שלו לתקן דבר כזה הוא לחזור בתשובה באהבה ואז הזדונות נהפכות לזכויות אבל המיתה שלו לא מתקנת את מה שהקב"ה חתם עליו ולכן שהוא יחזור בגלגול מה  שהוא חטא הוא יהיה פגום כי שם השם לא יכול להיות במקום כזה ורק חושך יכול להיות שם ולכן תינוק כזה המום שלו הוא בגלל החטא שחטא ואותו מום נותן לו את ההבנה מה הוא צריך לתקן בעולם הזה . ואם כך הפסוקים בתורה שלכאורה סותרים אחד את השני מסתדרים  יפה . אז כשהגמרא אומרת לך  מה ביאתך לעולם בלא חטא - אף יציאתך מן העולם בלא חטא. היא מתכונת לומר במה שהצלחת להביא לשלמות בגלגול הקודם אני מברכת אותך שלא תפגום באותו איבר מושלם , ובפסוק השני אומרת התורה שאם אתה ארור בבואך כלומר עשית חטא שהקב"ה חתם עליו בספר של העולם הבא הרי אתה ארור באותו הדבר ואם תמשיך באותן הדרך תישאר ארור 

דברים פרק כח

(טו) וְהָיָ֗ה אִם־לֹ֤א תִשְׁמַע֙ בְּקוֹל֙ יְקֹוָ֣ק אֱלֹהֶ֔יךָ לִשְׁמֹ֤ר לַעֲשׂוֹת֙ אֶת־כָּל־מִצְוֹתָ֣יו וְחֻקֹּתָ֔יו אֲשֶׁ֛ר אָנֹכִ֥י מְצַוְּךָ֖ הַיּ֑וֹם וּבָ֧אוּ עָלֶ֛יךָ כָּל־הַקְּלָל֥וֹת הָאֵ֖לֶּה וְהִשִּׂיגֽוּךָ:  ...

 (יט) אָר֥וּר אַתָּ֖ה בְּבֹאֶ֑ךָ וְאָר֥וּר אַתָּ֖ה בְּצֵאתֶֽךָ:

כלומר הארור לא מדבר על כל האדם הוא מדבר רק על אותו איבר שבו עשית חטא שהקב"ה חתם עליו בספר של העולם הבא שהוא הספר שבו הקב"ה ביום הדין הגדול יפתח אותו ויחליט על כל אדם לחיי העולם הבא או לדיראון עולם בגיהינום .

אבל עדיין צריך להסביר למה אותו תינוק לא נרפא כאשר מלמדים אותו את כל התורה כולה ? הרי במעמד הר סיני כולם התרפאו מכל המומים עם קבלת התורה ומה זה פה שונה ?

וההסבר לכך לדעתי נמצא תלמוד בבלי מסכת נדה דף ל עמוד ב

וכיון שבא לאויר העולם - בא מלאך וסטרו על פיו, ומשכחו כל התורה כולה, שנאמר לפתח חטאת רובץ.

ואומר הפסיקתא זוטרתא (לקח טוב) בראשית פרשת נח פרק ח

רע מנעוריו. משעה שהוא ננער בעולם, וכן אמר לו אנטונינוס לרבי יצר הרע מאימת נתון באדם, משעת יצירה או משעת יציאה, אף על פי שרבי אמר משעת יצירה אמר לו אנטונינוס משעת יציאה, אמר דבר זה למדני אנטונינוס ומקרא מסייעו, מנעוריו, משעה שננער לעולם, דכתיב לפתח חטאת רובץ (בראשית ד ז):

ולפי ההבנה שלי כל תינוק הנמצא ברחם אימו עובר תהליך של מתן תורה ומלמדים אותו את כל התורה כולה ובאמת בשלב הזה הוא שלם אבל המכה של המלאך מחזירה אותו למצבו האמיתי ולא למצב שהיה כאשר לימדו אותו את כל התורה כולה ומצבו האמיתי נקבע לפי מעשיו כלומר לפי מה שכתוב בספר של העולם הבא כל מה שהוא השלים את מעשיו בשלמות והקב"ה חתם את אותם מעשים בספר החיים בזה הוא יהיה שלם וזה מה שנקרה בתורה ברוך בואך אבל מה שנחתם עליו למוות על ידי הקב"ה לעולם הבא על זה הוא ארור ועל זה נאמר אָר֥וּר אַתָּ֖ה בְּבֹאֶ֑ךָ  . והתהליך הזה שעובר של מי שברחם אימו בא להסביר לו שהתורה לא בשמים היא דברים פרק ל

(יב) לֹ֥א בַשָּׁמַ֖יִם הִ֑וא לֵאמֹ֗ר מִ֣י יַעֲלֶה־לָּ֤נוּ הַשָּׁמַ֙יְמָה֙ וְיִקָּחֶ֣הָ לָּ֔נוּ וְיַשְׁמִעֵ֥נוּ אֹתָ֖הּ וְנַעֲשֶֽׂנָּה:

(יג) וְלֹֽא־מֵעֵ֥בֶר לַיָּ֖ם הִ֑וא לֵאמֹ֗ר מִ֣י יַעֲבָר־לָ֜נוּ אֶל־עֵ֤בֶר הַיָּם֙ וְיִקָּחֶ֣הָ לָּ֔נוּ וְיַשְׁמִעֵ֥נוּ אֹתָ֖הּ וְנַעֲשֶֽׂנָּה:

(יד) כִּֽי־קָר֥וֹב אֵלֶ֛יךָ הַדָּבָ֖ר מְאֹ֑ד בְּפִ֥יךָ וּבִֽלְבָבְךָ֖ לַעֲשֹׂתֽוֹ: ס

כלומר מי שיגיד אני לא יכול ללמוד תורה יגידו לו אבל הרי למדת ואם יולד עם מום ויגיד זה מה שאני אני לא יכול להירפא יגידו לו אבל היית שלם בבטן אימך , וכן !!  אתה יכול לתקן את עצמך . ושאר אותם חטאים שהאדם עושה  שאינם נחתמים לא בספר החיים ולא בספר המתים מיתה ממרקת שכתוב בתלמוד שכתוב בבלי מסכת שבועות דף ח עמוד ב

 ונתכפר כפרה גמורה! אי כתיב מחטאתם - כדקא אמרת, השתא דכתיב לכל חטאתם - להנך דאתו לכלל חטאת. וכי מאחר שאינו מכפר, למה תולה? אמר ר' זירא: לומר, שאם מת - מת בלא עון.

וצריך להגיד שמיתה ממרקת ולכן אם אדם חוזר עם מום זה מום שנחתם בספר מתים  והזמן שבו הוא חוזר למצבו האמיתי זה זמן הלידה אבל בזמן שלפני כן הוא שלם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה