4.10.2015

שמחת תורה מהי העבודה של שימחת תורה ? ‏כ"א/תשרי/תשע"ו


בס"ד

שמחת תורה מהי העבודה של שימחת תורה ? ‏כ"א/תשרי/תשע"ו

נכתב  לעילוי נשמת אבי משה בן רוזה  ואחותי שושנה בת נעומי ת.נ.צ.ב.ה

העבודה של שמחת תורה לעשות ולהביא לידי ביטוי על מה מה שהתפללנו עליו בראש השנה וביום הכיפורים

ובכן צדיקים יראו וישמחו

וישרים יעלוזו

וחסידים ברינה יגילו

 ועולתה תקפץ פיה.

וכל הרשעה כלה כעשן תכלה כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ.

ותמלוך אתה ה' אלהינו מהרה על כל מעשיך.

בהר ציון משכן כבודך ובירושלם עיר קדשך.

ככתוב בדברי קדשך.

ימלוך ה' לעולם אלהיך ציון לדור ודור הללויה.

שלושה דרגות בעבודה של שמחת תורה צדיקים דרגה ראשונה ישרים דרגה שניה חסידים דרגה שלישית . כל דרגה גבוהה מהשנייה ברמת השמחה . יראו וישמחו זה הדרגה הראשונה , יעלוזו זה דרגה שניה , וברינה יגילו זה דרגה שלישית .

ההבדל בדרגות זה רמת השמחה כל אחד לפי דרגתו ככול שדרגתו גדולה יותר השמחה שלו גדולה יותר .

אחרי העבודה של ראש השנה ויום כיפור ויום הושענה רבה הגיעה זמן הביטוי לעבודה של כל יהודי והזמן הזה זה זמן שמיני עצרת שבו כל יהודי מבטא את השמחה שלו בהתאם לדרגה שהגיע אליו .

ואותה שמחה זה שמחת התורה שהאדם רכש עד עכשיו ואת הכוחות שהקב"ה נתן לו בעשרה ימי תשובה בהתאם לכוח העבודה שלו ואותה שמחה שבאה לידי ביטוי בשלוש הדרגות השונות והיא היחידה שיכולה לגרום לרשעה לסתום את פיה ולהעלם כעשן זה הכוח של היהודי כוח השמחה שקיבל כתוצאה מהעבודה שלו במשך השנה וב 10 ימי תשובה ואותה עבודה באה ליד ביטוי במשך חג הסוכות אבל בעיקר בשמחת תורה שזה היום שבו כל העבודה של השנה החל מפסח דרך שבועות עשרה ימי תשובה באה לידי ביטוי . זה היום שמשלב את סיום התורה והתחלת התורה . סיום את מה שהשקענו עד היום ותחילת התורה את הכוח שבו הקב"ה נותן לנו לשנה הבאה . ולעתיד לבא מסמל את היום בו ותמלוך אתה ה' אלהינו מהרה על כל מעשיך. בהר ציון משכן כבודך ובירושלם עיר קדשך. ככתוב בדברי קדשך. ימלוך ה' לעולם אלהיך ציון לדור ודור הללויה. זה היום הגדול של תחית המתים והגעת העולם לשלמותו שיבוא על ידי עבודה ושמחה של כלל ישראל

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה