11.9.2015

פרשת נצבים מה הקשר בין תיבת נח לבית המקדש ? מה הקשר בין לאה ורחל לבית המקדש ? מה הקשר בן האור הגנוז למשה רבנו ולבניית בית המקדש ? ‏כ"ז/אלול/תשע"ה


בס"ד

פרשת נצבים מה הקשר בין תיבת נח לבית המקדש ? מה הקשר בין לאה ורחל לבית המקדש ? מה הקשר בן האור הגנוז למשה רבנו ולבניית בית המקדש ? ‏כ"ז/אלול/תשע"ה

נכתב  לעילוי נשמת אבי משה בן רוזה  ואחותי שושנה בת נעומי ת.נ.צ.ב.ה

כתוב במלכים א פרק ח

(יב) אָז אָמַר שְׁלֹמֹה יְקֹוָק אָמַר לִשְׁכֹּן בָּעֲרָפֶל:

(יג) בָּנֹה בָנִיתִי בֵּית זְבֻל לָךְ מָכוֹן לְשִׁבְתְּךָ עוֹלָמִים:

בפרשת כי תבוא  רציתי לפרש שבית זבול זה בית מקדש לפי דרגת זבול של ירושלים הדרגה השלישית כפי שמופיע בזוהר (ראה שם http://divreytora-t-o.blogspot.co.il/2015/09/blog-post_4.html) ובית המקדש השלישי שיהיה בית המקדש לאחרית הימים שלא יחרב עוד לעולם יהיה בדרגת אספקלריה המאירה כמו שכתוב בזוהר הקדוש וזה הדרגה שהגיע משה רבנו . ואז יבנה בית המקדש בדיוק במקום שבו בחר הקב"ה ולכן בית המקדש לא יוכל להחרב יותר .

דיברתי על הנושא עם הרב הרשלר ובמשא ומתן איתו התחדש לי שניתן להביא הוכחה וחיזוק למהלך ממקומות אחרים

כתוב בבראשית פרק ל

(כ) וַתֹּאמֶר לֵאָה זְבָדַנִי אֱלֹהִים אֹתִי זֵבֶד טוֹב הַפַּעַם יִזְבְּלֵנִי אִישִׁי כִּי יָלַדְתִּי לוֹ שִׁשָּׁה בָנִים וַתִּקְרָא אֶת שְׁמוֹ זְבֻלוּן:

אומר רש"י בראשית פרשת ויצא פרק ל פסוק כ

יזבלני - לשון (מלכים א' ח יג) בית זבול הירבירייריא"ה בלע"ז [לינה] בית מדור. מעתה לא תהא עיקר דירתו אלא עמי שיש לי בנים כנגד כל נשיו:

 אומרת לאה שעכשיו אחרי שיהיה לה 6 בנים היא תהיה העיקר הדירה של יעקב ולכן אמרה יזבלני כלומר בית זבול שהוא העיקר . אבל בפועל התברר שלא כך היה המציאות

כתוב ברות פרק ד

(יא) וַיֹּאמְרוּ כָּל הָעָם אֲשֶׁר בַּשַּׁעַר וְהַזְּקֵנִים עֵדִים יִתֵּן יְקֹוָק אֶת הָאִשָּׁה הַבָּאָה אֶל בֵּיתֶךָ כְּרָחֵל וּכְלֵאָה אֲשֶׁר בָּנוּ שְׁתֵּיהֶם אֶת בֵּית יִשְׂרָאֵל וַעֲשֵׂה חַיִל בְּאֶפְרָתָה וּקְרָא שֵׁם בְּבֵית לָחֶם:

ואומר רש"י רות פרק ד

 (יא) כרחל וכלאה - אף על פי שהיו משבט יהודה ומבני לאה מודים הם על רחל שהיתה עיקרה של בית והקדימו רחל ללאה:

כלומר רחל היא העיקר של בית יעקב ולא לאה וכמו כאן שבית זבול הוא לא העיקר כך בית זבול שהקים שלמה הוא לא העיקר כי העיקר הוא בית מקדש שלישי שיבנה לעדית לבא

כמו כן כתוב מדרש אגדה (בובר) בראשית פרשת ויצא פרק ל סימן כ   

[כ] הפעם יזבלני וגו'. כעין שדה שמזבלין אותה כדי שתצא התבואה יפה:

וכאן מובן שבית זבול זה אמצעי לדבר שיקרה יותר מאוחר . זה התחלת התהליך למשהו אחר . כך בית זבול בית מקדש ראשון הוא התחלת תהליך שבסופו יהיה בית המקדש השלישי שהוא העיקר

כתוב בבראשית פרק ו

(טז) צֹהַר תַּעֲשֶׂה לַתֵּבָה וְאֶל אַמָּה תְּכַלֶּנָּה מִלְמַעְלָה וּפֶתַח הַתֵּבָה בְּצִדָּהּ תָּשִׂים תַּחְתִּיִּם שְׁנִיִּם וּשְׁלִשִׁים תַּעֲשֶׂהָ:

רש"י בראשית פרק ו

תחתים שנים ושלשים - שלש עליות זו על גב זו, עליונים לאדם, אמצעים למדור בהמה תחתיים לזבל:

ולכאורה כאן אנחנו רואים שבית זבול שבא משורש זבל הוא הדרגה היותר נמוכה .

וכך כתוב בפרוש במדרש תנאים לדברים פרק לג

בית זבול הרי חרב אל תהי קורא בית זבול אלא בית זבל: מכון לשבתך עולמים בנוי ומשוכלל לעתיד לבוא:

וכאן במדרש תנאים אנחנו רואים את הקושיה ואת התירוץ שאנחנו מדברים עליו . מה שנראה קשה למדרש תנאים שבית זבול הוא לכאורה דירה עיקרית . וקשה לפירוש הזה איך יכול דירה עיקרית של הקב"ה הרי הבית הזה חרב ואם הוא  חרב הוא  לא יכול להיות בית זבול והתירוץ של מדרש התנאים הוא פשוט אל תקרא בית זבול אלה בית זבל כלומר זה לא דירה עיקרית זה דירה זמנית בדרך לדירה העיקרית.  . וממשיך המדרש תנאים אם בית זבול זה לא הדירה העיקרית אם כן מה היא הדירה העיקרית ?ומפרש המדרש תנאים על הסיפא של הפסוק מכון לשבתך עולמים שזה בית המקדש העיקרי המשוכלל שיבוא לעתיד לבא . לפי המהלך שלי בית המקדש העיקרי השכלול שלו שהוא יהיה בנוי בדרגה הגבוהה ביותר שזה בדרגה של אספקלריה המאירה

וכתוב בפסיקתא זוטרתא (לקח טוב) בראשית פרשת בראשית פרק א

 

ויהי אור. לא אמר ויהי כן, כמו שאמר בשאר הימים ויהי כן, אלא ויהי אור, לפי שהאור ברא הקדוש ברוך הוא ביום ראשון, שיהא אדם מצפה בו מסוף העולם ועד סופו כיון שצפה הקדוש ברוך הוא ברשעים שהיו עתידין לבא לעולם, גנזו לצדיקים, שנא' וימנע מרשעים אורם (איוב לח טו), ואומר אור זרוע לצדיק (תהלים צז יא): ד"א ויהי אור. בנוי ומשוכלל לעתיד לבא, שנאמר אור זרוע לצדיק:

כלומר יש הקבלה בן האור הגנוז לבין בנין בית המקדש השלישי המשוכלל לעתיד לבא . וראינו במדרש שהבאתי בפרשת  כי תבוא שמשה רבנו ראה מסוף העולם עד סופו וזה נראה לי הדרגה של אספקלריה מאירה לראות מסוף העולם עד סופו וזה הדרגה של בית המקדש השלישי שהכול יהיה בהיר . ואם הכל בהיר וברור ניתן לבנות את בית המקדש במקומו המדויק ואז הארון יהיה מן המידה ולכן יוכל בית המקדש השלישי להבנות בדיוק במקום שבו בחר הקב"ה לבנות את המקום שיהיה המקשר בין  העולם לקב"ה

ובעזרת השם נזכה בקרוב שיבוא משיח צדקנו ויבנה בית המקדש המשוכלל לעולמי עד

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה